De visie van Greenyard? Uw gezondheid bevorderen, door groenten en fruit snel en makkelijk consumeerbaar te maken. En dat via een duurzame teelt. ‘Vanuit die voorbeeldrol hebben we een grote impact, met onze activiteiten in 25 landen en een omzet van 4 miljard euro’, vertelt Carl Peeters, Chief Operating Officer bij Greenyard. ‘Onze productie- en distributieketen heeft er ook economisch alle belang bij dat we verstandig omspringen met de natuur. Alleen zo garanderen we kwalitatief en kwantitatief optimale producten.’
Duurzaamheidsfilosofie
Ook de consument kan die duurzaamheid bevorderen. De Wereldgezondheidsorganisatie is formeel: we eten te weinig fruit en groenten, en te veel vlees. Vleesproductie heeft bovendien een veel grotere milieu-impact, in vergelijking met gewassen. Carl Peeters: ‘Als we met z’n allen wat minder vlees eten, en meer fruit en groenten, dan maken we onze planeet groener én leven we gezonder. Wij stimuleren dat verantwoordelijkheidsbesef.