Wereldwijd vraag naar stickers uit Houthalen

Om klanten, personeel en professionele bezoekers te informeren over de coronamaatregelen in winkels en bedrijven, brengen ze massaal zelfklevende stickers en andere signalisatie aan. Dat is goed nieuws voor Grafityp uit Houthalen-Helchteren, dat wereldwijd de vraag naar hun producten ziet stijgen. Meteen veel werk op de plank voor CEO Patrick Nijs, die enkele weken geleden zijn job bij Vasco inruilde voor Grafityp.

“We hebben een aantal producten in het gamma dat vooral gebruikt wordt om de afspraken rond ‘social distancing’ aan te duiden”, aldus de kersverse CEO. “Het gaat dan vooral om materialen waarmee de visuals kunnen gemaakt worden, zoals vloerstickers, waarschuwingen op ramen, deuren en wanden, enzovoort. Je ziet ze in steeds meer supermarkten, banken, postkantoren en ziekenhuizen. Belangrijk is dat het hier om een slipvast materiaal gaat, zodat mensen niet uitschuiven.”

Kapjes

Intussen helpt Grafityp mee aan de productie van beschermingsmateriaal voor de zorgsector. Zo heeft het bedrijf 1.000 transparante afschermingskapjes gemaakt waarmee de Don Bosco-school in Helchteren gezichtsschermen zal samenstellen. Bestuursvoorzitter Herman Bosman: “We zijn zeer blij dat we hebben kunnen helpen. Dit is een strijd waarin iedereen zijn steentje moeten bijdragen.”

Bron : https://www.madeinlimburg.be


Schrijf u hier in en ontvang GRATIS ons laatste nieuws & de volgende events

Lees vorige berichtenLees hier onze Privacy & Cookies regels